Sezon cukiniowy uważam za rozpoczęty!




Na cukinię mam ochotę zawsze, a że właśnie sezon tej najlepsze, najświeższej, najjędrniejszej i najtańszej się rozpoczął nabyłam kilka sztuk zielonych przysmaków.
Danie jest już moim klasykiem, bo najczęściej na obiady jem właśnie podsmażone warzywa z dodatkiem ryżu lub kaszy. Tym razem miałam ochotę na cukinię mocno czosnkową, do potrawy dodałam 4 wielkie ząbki.

składniki:
jedna mała cukinia
jeden pomidor
garść kaszy jaglanej
4 ząbki czosnku
oliwa z oliwek
sól, pieprz
i odrobina śmietany


Na średniej patelni podsmażyłam cukinię z czosnkiem dodałam do tego czosnek, posoliłam. Wrzuciłam pokrojonego w kostkę pomidora, zamieszałam i wsypałam przepłukaną kaszę jaglaną. Dolałam ok. 1/2 szklanki wody przegotowanej i przykryłam patelnie. Co jakiś czas mieszałam,żeby składniki się nie przypaliły. Po ok. 15 minutach danie było gotowe, przełożyłam na talerz, zrobiłam kilka kleksów śmietaną i pożarłam.
Smakowało właśnie tak, jak miało. Było idealne.

Komentarze