Znowu ostro. soczewica rządzi!

W upały miałam ochotę na coś o wyrazistym, mocnym smaku. Przeszukałam szafki kuchenne, aby sprawdzić co mam i natknęłam się na czerwoną soczewicą. Okazała się strzałem w dziesiątkę, bo dawno jej nie ziarenek nie konsumowałam. Wymyśliłam, że zrobię moją lekko zmodyfikowaną wersję curry z soczewicy.
Do tego dania, potrzebowałam jeszcze ryż i pomidory, które też były w domu.

Składniki na jedną porcję:

1/2 szklanki czerwonej soczewicy
1/4 szklanki białego ryżu
1 pomidory
łyżeczka żółtej pasty curry
2 ząbki czosnku
trochę imbiru, najlepiej świeżego, ale miałam tylko suszony
sól, pieprz


Ugotowałam soczewicę i ryż w oddzielnych garnkach. Soczewica czerwoną gotuje się krótko, około 10 minut, zielona potrzebuje aż 25 minut we wrzątku.
Na dużej patelni podsmażyłam pokrojone ząbki czosnku, do nich dodałam pastę curry, którą trzeba mieszać inaczej może się przypalić i będzie gorzkawa. Do tego dozuciłam ryż i soczewicę. Podsmażyłam chwilę i dodałam pomidory pokrojone w kostkę i imbir. Podgrzałam jeszcze ok. 3-4 minut i przełożyłam na talerz.
Danie nie jest zbyt estetyczne, bo wygląda jak breja z pomidorem, ale to jest nieważne, bo jest cudownie smakowite.


smacznego...

Komentarze