polski fish & chips



Nie chciałam dodawać tej potrawy, ale jednak stwierdziłam, że nie każdy potrafi przegotować idealne jajka sadzone -takie nie przypalone i z płynnym żółtkiem. Nieskromnie mówiąc jestem w tym temacie mistrzynią.
Dlatego przedstawiam typowo polskie danie, które kojarzy mi się z angielskim fish and chips, czyli fasolkę szparagową z jajkiem sadzonym.
Składniki na to danie są następujące: garść ugotowanej fasolki szparagowej, odrobina bułki tartej i jajka, w zależności od głodności.

Przygotowania fasolki nie muszę tłumaczyć, ale smażenie jajek już tak.
Metodę przygotowywania idealnych jajek sadzonych zdradziła mi moja mama. Żeby nie były przypieczone i miały płynne żółtko należy je polewać gorącym olejem.Mianowicie, na patelnię trzeba wlać odrobinę więcej oleju niż zwykle do jajek i nie przykrywać ich przykrywką. Trzeba zmniejszyć ogień i przechylić nad ogniem patelnię, aby olej spłynął w jedno miejsce. Później należy wybierać olej łyżką stołową i polewać żółtko i białko, aż się pięknie zetnie.

Tyle, cała filozofia. A smakuje niebiańsko.

Komentarze