Cukiniowe roladki

Przepis na cukiniowe roladki zobaczyłam w jakiejś "babskiej" gazecie. Ale musiałam go zmodyfikować po swojemu. Przepis oryginalny dotyczył roladek z cukinii zapieczonych w piekarniku. Jako, że potrawę miałam zjeść tylko ja, nie chciałam odpalać piekarnika, chciałam poddusić roladki na patelni. A żeby się nie rozleciały podczas duszenia nabiłam je na patyczki od szaszłyków.
Do dania wykorzystałam jedną młoda cukinię, paprykę, trzy ząbki czosnku, 250 gram białego sera, jednego pomidora i przyprawy: majeranek i bazylie, a dodatkowo sól i pieprz.
Cukinię pokroiłam wzdłuż w cienkie paski, do tego użyłam specjalnego noża do krojenia sera.  Wtedy paski miały odpowiednią grubość, a raczej cienkość. Biały ser wymieszam z przyprawami i cienko pokrojonym pomidorem. Paski cukinii smarowałam farszem, zawijałam i nabijałam na patyczek.
Pokrojoną w kostkę paprykę i czosnek wrzuciłam na patelnię, na warzywach położyłam szaszłyki. Dusiłam na małym ogniu prawie dwadzieścia minut.
Tylko udało mi się sfotografować danie moje dwa małe szaszłyki, a już znaleźli się chętni do próbowania, choć wcześniej nie mieli ochoty na "znowu warzywa".
Po obiedzie byłam głodna, bo miałam wspólników. Następnym razem szaszłyków będzie więcej.
Dużo więcej.

Komentarze