Smażone buraczki z kminkiem

prawda, że wyglądają smakowicie

Kilka dni temu znalazłam przepis na smażone buraczki w książce Hanny Szymanderskiej "Kuchnia stara jak świat". Od razu wiedziałam, że ten przepis wykorzystam.... ( bo po pierwsze uwielbiam buraczki, a po drugie przygotowanie jest super proste) .... stało się to szybkiej niż myślałam, i to nie jeden raz.
Oczywiście przepis zmodyfikowałam do swoich upodobań.

Potrzebne składniki na dwie-trzy porcje
2-3 buraki ( najsmaczniejsze są te podłużne ), dwa małe pory, dwie cebule, odrobina oleju, 1/2 szklanki bulionu, 1/2 szklanki śmietany 18 proc, sól, pieprz, łyżeczka kminku
ewentulanie ryż lub pieczywo - w zależności z czym chcemy zjeść buraczki, z tym i z tym smakują rewelacyjnie, ale z reguły jem same.


Przygotowanie jest mało skomplikowane, danie każdemu wyjdzie. No przynajmniej powinno.
Obrane i pokrojone w słupki buraczki podsmażyć na dużym ogniu przez ok 10 min. w rondelku, gdzie rozgrzany był olej. Zmniejszyć ogień i dusić kolejne 10 minut. teraz dodać pokrojone w krążki pory, posiekaną drobno cebulę, sol, pieprz i kminek. Całość zalać bulionem i dusić kilka minut. Przed podaniem połączyć ze śmietaną i koperkiem ( którego nie miałam), podgrzać i  zjeść.

Komentarze