Faszerowane pomidoro

Lekko, sezonowo i z mięsem - dla takiego jednego Pana.



Danie przyszło mi na myśl, gdy nie mogłam dostać na bazarku Ochota wędzonego łososia do zielonych szparagów, trzeba było zamiennika jakiegoś - przecież obiad miał być na randku, czyli smaczny i niezbyt wielki, bo potem byłoby sił brak i tylko chęć na sen. A planie było jeszcze truskawkowe kruche ciasto, więc tako-delikatny obiad dał radę.

Składniki:
4-6 pomidorów, 1/3 szklanki makaronu o wyglądzie ryżu :), 2 ząbki czosnku, dwie garście szpinaku, udko z kurczaka, sól, pieprz i bazylia, kilka plasterków żółtego sera i dwie łyżki śmietany.

Farsz:
Ugotowany ryż wymieszałam w podsmażonym szpinakiem i czosnkiem, oraz kurczakiem - doprawiłam. Pomidorkom odkroiłam kapelusze i wydrażyłam w środku - tam wylądował farsz, a sok z moim środku.
Napełniłam pomidory, przykryłam plasterkiem sera i kapturkiem. Do pieca na 20 minut. Zjadłam w towarzystwie, nie tylko sałaty z czuszką i czosnkiem.


Komentarze