Antonówkowa szarlotka

Kacper Bartczak

Prezentuje się świetnie, ach postarałam się. I smakowita jest też!

Składniki:
2 szklanki mąki krupczatki, 3/4 masła, 2 jaja, pół śmietany małej Piątnicy, pół szklanki cukru, kilogram antonówek, czyli ok 5-6 jabłek, dwie łyżki cynamonu, łyżeczka proszku do pieczenia i cukier puder do posypania - ewentualnie

Mąkę wymieszałam z proszkiem, a cukier z masłem i jajkami. Masy połączyłam - rękoma ofcors - i dodałam śmietanę, trochę soli i znowu zagniotłam. Kulę ciastową wstawiłam do lodówki, coby skruszała.
Zabrałam się za jabłka, obrałam i pokroiłam jakkolwiek. Wrzuciłam na patelnię - można i do rondelka, i uprażyłam. To trwało dosłownie 5 minut, bo antonówki są hiperkruche i się rozpadają. Na koniec dodałam ok 4 łyżek cukru i 2 łyżeczki cynamonu. W tym czasie piekarnik nagrzewał się do 200 st.C.

2/3 ciasta rozwałkowałam i wyłożyłam nim blachę z boczkami, wstawiłam do pieca na 20 minut. Resztę ciasta także rozwałkowałam i zrobiłam w niego paseczki do kratki. Gdy ciasto w piekarniku się zarumieniło wyjęłam blachę i wyłożyłam do środka jabłka, ulepiłam kratkę na wierzchu i ponownie wsunęłam do pieca. Tym razem na 40 minut.
Pachniało w domu, że hej.

Komentarze