Rogaliki z ciasta francuskiego z białym serem

I jak w tytule. Słodkie rogaliki były ekspresowe w przygotowaniu, bo użyłam gotowego ciasta francuskiego. Mam już swoje sprawdzone i zawsze je kupuje, pięknie się rozwarstwia i jest krucho-mięciutkie. Idealne do ciepłych przekąsek!


Składniki:
opakowanie ciasta francuskiego, takiego z rolki, 250 g białego sera, jajko i 5 łyżek cukru pudru


Oddzieliłam żółtko od białka jaja. Nie wiesz jak? Prosto! Delikatnie rozbija się skorupkę o brzeg miseczki, stołu tudzież szafki. I nad miseczką rozdziela na dwie części. Teraz przelewa się żółtko z jednej do drugiej połówki skorupki, a białko swobodnie spływa do podstawionej miseczki.
Żółtko wymieszałam z serem i cukrem pudrem, a białkiem posmarowałam wierzch ciastek przed wstawieniem do piekarnika. Ale zanim to się stało, to ciasto pocięłam na kwadraty i prostokąty, pierwsze zawijałam z serem w środku w stożki a drugie w prostokątne ciasteczka. Brzegi przygniatałam widelcem, jak z reguły czyni się z pierogami - stąd te proste linie na brzegach.
Ciastka ułożyłam na blasze na papierze do pieczenia i wsunęłam je do pieca nagrzanego do 175 st.C na jakieś 20 minut. Gdy się zarumieniły wyłączyłam piec, a jedno ciastko zabrałam do pracy na śniadanie. Było idealne.

- Zamiast na słodko można zrobić rogaliki na wytrawnie i do sera dodać ususzone zioła, albo rybkę.
- A zamiast białka na wierzchu można użyć lukru. Dotyczy to tylko tych na słodko :D
- Następnym razem zrobię więcej!

Komentarze