Pieczone warzywa z kaszą kuskus


Ale to było dobre, nie wyobrażalnie pyszne. Polecam, bo jest ekspresowe, zdrowe i smaczne, ale chyba o tym wspominałam. Warzywa pokrojone w słupki, w przypadku pomidorków na pół a czerwonej cebuli to całą bez obierania, i pieczone na papierze na blasze wydobyły z siebie niesamowitą słodycz. Oczywiście skropiłam je polewką z oliwy i czosnku, dzięki temu były ostrzejsze.



Składniki:
Marchewka, pietruszka, ok. 10 pomidorków koktajlowych, czerwona cebula, pół papryki, pierś z kurczaka, szklanka kaszy kuskus, 0,5 l wywaru z warzyw, nać pietruszki i kolendry

Pokrojone warzywa ułożyłam na blasze i skropione oliwą z czosnkiem wsunęłam do pieca nagrzanego do 200 st.C. Po chwili zmniejszyłam temp. do 175 st.C. Po 20 minutach podgrzałam w rondelku bulion, zrobiłam go dwa dni wcześniej, i jak się zagotowałam zalałam kaszę kuskus. Zakryłam folią aluminiową. Teraz pokroiłam pierś na kwadraciki i podsmażyłam na oleju. Kaszę po 5 minutach rozbiłam widelcem i dorzuciłam do niej pokrojone pietruszkę (nać) i kolendrę, skropiłam to oliwą i posypałam pieprzem.

Na talerzu układałam kaszę, na niej warzywa i kurczaka. Paprykę przekroiłam na pół i potem na mniejsze cząstki. Całość oprószyłam świeżo zmielonym kolorowym pieprzem.




Komentarze