Ciasto bananowe z orzechami


Świetna alternatywa dla czarnych bananów. Toć wiadomo, że nie wyrzucę a na koktaile bananowe, choć wiosna, to trochę za zimno. Dlatego z reguły robię ciasto, wtedy zjem z pewnością. Bo lubię do rannej kawy przed pracą wtrynić coś słodkiego, a potem na rower i tego słodkiego nie ma - ach, aby faktycznie tak było. Ale do rzeczy!

Składniki:
3 banany, 2 szklanki, mąki, 1/3 masła- z kostki 200 g, 1/3 szklanki cukru, 2 jaja, 1/3 szklanki mleka, dwie garście orzechów włoskich, ziarenka z połowy wanilii

Banany rozgniotłam widelcem na miazgę, w innej misce zmiksowałam masło, jaja i cukier, do tego dodawałam banany i porządnie wszystko zmiksowałam dodając mleko. W innej misce połączyłam suche składniki, prócz orzechów, dodałam je do mokrych i wymieszałam łyżką, ale nie zbyt dokładnie. Do wszystkiego dosypałam orzechy i wylałam do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Piekło się 50 minut w 170 st.C. Ciacho wychodzi wilgotne i mało słodkie, co prawda można zwiększyć ilość cukru, ale ja takie akurat lubię.

Komentarze