Serca drobiowe duszone

Wcześniej nie jadłam serc, jadłam żołądki i wątróbki, lubię je bardzo. Serca chciałam spróbować i okazało się, że są przepyszne. Smakują jak połączenie właśnie wątróbki i żołądków, takie jędrne wątróbki. Uduszone z cebulką i startą marchewką były perfekcyjne, zajadałam je z kaszą pęczak, jedną z moich ulubionych kasz.



Składniki:
ok. 500 g serc drobiowych, 2-3 marchewki starte na drobnych oczkach, cebula pokrojona w piórka, 2 ząbki czosnku, sól i pieprz

Z serc trzeba odkroić takie brzydkie końcówki, które łączyły serca z żyłami. Obsmaża się je na patelni, dodaje cebulę, czosnek i marchewkę, dusi się wszytko razem, od czasu do czasu podewając wodą, ale nie za dużo. Gdy serca zmiękną danie jest gotowe, można zjeśc z ryżem, pieczywem, albo kaszą.
Potrawa jest hiper tania, bo serca kosztują ok. 7 zł za kilogram, czyli za 500 g tj, ok. 3,5 zł, kasza ok 3 zł za kilogram, marchewki i cebula to było pewnie za 1 zł, więc za wielki obiad, który w sumie jadłam dwa dni, dla 2 żarłoków wychodzi ok. 6 zł.



Komentarze