Risotto z buraczkami


Jeśli risotto można zrobić z każdym warzywem, to czemu nie z burakami, które wielbię. Oczywiście, że można - a jeszcze jak danie jest doprawione kminkiem, to w ogóle super!






Składniki dla jednej osoby:
1/3 szklanki ryżu do risotto, 1 i 1/2 szklanki bulionu warzywnego, kilka gulgów białego wina, łyżka serka mascarpone, sól, pieprz, łyżeczka kminku i oczywiście buraki - tak z pół szklanki




Na rozgrzany olej wsypałam kminek, podgrzałam go mieszając, po kilku minutach wsypałam ryż i też wymieszałam starannie, aby każde ziarenko pokryte było olejem. Teraz wlałam ciepły bulion i zamieszałam, przykryłam pokrywką i czekałam aż cały płyn zostanie wchłonięty. Dopiero wtedy dodałam buraczki, wcześnie były upieczone i zamrożone, poddusiłam wszystko i dodałam mascarpone. Zamieszałam i gotowe!

Komentarze