Szarlotka z kruszonką z płatków owsianych

Miałam kilka jabłek, które musiałam szybko przerobić - początkowo chciałam je zjeść podduszone z dodatkiem moich ulubionych płatków migdałów, ale mieliśmy mieć gości, więc upiekłam szybką szarlotkę z kruszonką. Ale aby było zdrowiej powstała ona z płatków owsianych, a do nadzienia z jabłek dodałam miód.


Składniki na spód:
1/3 kostki masła, jajko, 1,5 szklanki mąki pszennej, 2 łyżki śmietany, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, ok. 1/3 szklanki cukru pudru

Na kruszonkę:
1/3 kostki masła, szklanka płatków owsianych zwykłych, garść mąki pszennej

Nadzienie:
5 jabłek, 3 łyżki miodu, garść rodzynek, te były z bimbru


Masło utarłam z jajkiem i cukrem, dodałam mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, potem dodałam śmietanę i porządnie zagniotłam ciasto. Kulę wstawiłam do lodówki na 30 minut, aby skruszała. W tym czasie obrałam jabłka i pokroiłam w kostkę, wrzuciłam na dużą patelnię i dusiłam, gdy zmiękły dodałam miód, trochę posoliłam i dorzuciłam rodzynki.
Ciasto wyjęłam z lodówki i rozwałkowałam, wyłożyłam nim formę - średnią tortową i wstawiłam do pieca nagrzanego do 200 st. C, po 20 minutach wyjełam i napakowałam farsz do środka i posypałam kruszonką, którą zrobiłam z masła, mąki i płatków owsianych.
Ciasto piekło się jeszcze 30 minut, ale w mniejszej temperaturze - ok. 160 st.C.

Komentarze