Wędzone szprotki na cieście francuskim




Podejrzałam ten przepis na Kwestia Smaku o tu - http://www.kwestiasmaku.com/dania_dla_dwojga/tarty_tartaletki_quiche/tarta-z-ciasta-francuskiego-z-cebula/przepis.html.
Więc zainspirowałam się, ale oczywiście uprościłam przepis - bo tak mam.

Składniki:
Opakowanie ciasta francuskiego, ok. 30 wędzonych szprotek, z których odkroiłam głowy, cebula, 4 łyżki gęstej śmietany, odrobina tymianku, sól i pieprz.

Cebule pokroiłam jakkolwiek i poddusiłam na oleju, dodałam odrobinę soli i cukru, za to dużo więcej pieprzu. Ciasto francuskie rozwinęłam z rolki i położyłam na papierze do pieczenia, zagięłam brzegi i przygniotłam je widelcem, całe ciasto nakłułam widelcem i wstawiłam do ciepłego (ok. 170 st.C) pieca na 10 minut. Gdy się zarumieniło wyjęłam ciasto, wysmarowałam je śmietaną, doprawiłam tymiankiem i pieprzem, na to położyłam rybki i cebulę. Znowu wstawiłam do pieca na kwadrans.
Tarta była przepyszna.

Komentarze