Zupa krem z soczewicą i fasolami

Początkowo wcinaliśmy ją jako zupę, ale już resztę, którą widać na zdjęciu, zjadłam z ryżem. Było jej tak mało, że nie miałam innego wyjścia - ale nawet tak podane danie było superaśne:).


Składniki:
2 marchewki, 2 pietruszki, 1/4 selera, por, cebula, 3 ząbki czosnku, 2 liście laurowe, sól, pieprz, ziele angielskie, 5 szklanek wody i 1 białego wina
szklanka ugotowanej czerwonej soczewicy, puszka czerwonej fasoli i białej
250 g mięsa mielonego wieprzowego, cebula, ząbek czosnku, sól i pieprz
puszka pomidorów krojonych, odrobina koncentratu pomidorowego

Z obranych warzyw, plus woda i wino, liści laurowych i ziela, zrobiłam wywar - czyli gotowałam wszystko ok. 40 minut. Potem wyjęłam cebulę, pora, liście i ziele, wyrzuciłam je, a resztę zmiksowałam. Dodałam do tego ugotowaną soczewicę, fasole i pomidory z puszki, dodałam podsmażone mięso z cebulą i czosnkiem i gotowałam ok. 30 minut, na małym ogniu.
Tak delikatnie pyrkało. Danie doprawiłam i gotowe.

Komentarze