Sernik delikatny



Składniki:
1 kg sera do serników Piątnica, 4 jajka, szklanka śmietany kremówki, po 3 łyżki mąki ziemniaczanej i kaszy manny, pół szklanki cukru, odrobina soli, ok. 3 łyżek masła
śmietana Piątnica 18 proc, dwie łyżki cukru pudru 

ewentualnie: ziarenka z laski wanilii albo opakowanie cukru waniliowego

Ser, masło i cukier zmiksowałam, dodałam śmietankę, mąkę i kaszę manny, znowu wymieszałam. Teraz dodawałam po jednym jajku i mieszałam. Gdy wszystko się połączyło przelałam masę do formy, którą wytłuściłam i wyłożyłam papierem, dzięki temu lepiej przywierał do boków. Sernik wstawiłam do pieca nagrzanego do 200 stopni C na 20 minut, potem zmniejszyłam do 150 st.C. Po 30 minutach wyjęłam sernik i polałam wymieszaną śmietaną z cukrem pudrem, znowu wstawiłam do pieca na 15 minut - w tym czasie ze śmietany zrobiła się ładna skorupka. 
Sernik wyjęłam i ostudziłam, potem poszedł na noc do lodówki. 
A następnego dnia skosztowałam go do kawy, z dodatkiem (widocznych na zdjęciu) rodzynek z bimbru. Był superowy - idealny jako drugie śniadanie.

Komentarze