Serowe knedle z truskawkami

Miałam na nie ochotę od jakiegoś czasu, aż sobie zrobiłam. Przy okazji najadł się luby, mama i tata. Rodzice aż walczyli o ostatnią kulkę - więc wnoszę, że im smakowało.



Składniki:
ok. 350 g sera twarogowego Piątnica, tłustego, 2 szklanki mąki pszennej, ok. 30 g masła rozpuszczonego, 2 jajka, odrobina soli
truskawki, cukier

Masło połącz twarogiem i jajkami, wymieszaj, teraz dodaj mąkę i zagnieć ciasto. Nie powinno przylegać do dłoni. Odtsaw na conajmniej kwadrans, w tym czasie obierz trurskawki i umyj je. Możesz wstawić duży gar z wodą na gaz, dodaj do wody odrobinę soli i oleju.
Z ciasta zrób wałek o średnicy owocu, odkrajaj plasterki ok. 3-4 cm i rozpłaszczaj je na dłoni. W środek wkładaj owoc i posypuj cukrem, zawijajaj w kulkę i na koniec, aby nierozpadały się w trakcie gotowania, otocz je w mące. Gdy przygotujesz wszystkie knedle zaczniej je gotować - wrzucaj po kilka sztuk do wody. Powinna delikatnie bulgotać. Knedle wrzucaj i po kilku sekundach zamieszaj z nich, aby nieprzywarły do dna. Po 5-8 minurach powinny wypływać na powierzchnię, wtedy daj im jeszcze ze 3 minuty i wyjmuj. Można podawać polane roztopionym masłem, ale u mnie mama serwowała zawsze ze śmietaną wymierzną z cukrem. Ja dodałam kilka listków świeżej mięty.

Komentarze