Tarta z owocami

Owoce ze śmietanką na kruchym spodzie, tak powinna się nazywać. Ale nazwa nie robi różnicy, dobre to było!


Składniki:
ciasto - szklanka mąki pszennej, 4 łyżki masła, pół szklanku cukru pudru, odrobina soli
farsz - trochę owoców, dokładnie były - 3 garście czereśni, 4-5 śliwek, 5-6 moreli,
pół szklanki śmietanki kremówki, 5 łyżek cukru, jajko

Ze składników na ciasto zagniotłam... ciasto. I wstawiłam do lodówki, w tym czasie wydrylowałam owoce i wrzuciłam na rozgrzana patelnię, zasypałam cukrem i chwilę poddusiłam. Ciasto wyjęłam po 30 minutach i rozwałkowałam, wyłożyłam nim formę z brzegami. Nakłułam widelcem i wstawiłam do pieca nagrzanego do 175 st.C, po 15 minutach wyjęłam, położyłam owoce i zalałam zmiksowaną śmietaną z jajkiem. Ponownie wstawiłam do pieca na 12 minut. Gdy się delikatnie zarumieniło wyjęłam.

Ciastem powinno się wyłożyć także brzegi, aby śmietanka nie spłynęła pod ciasto - bo się przypali. Wystarczy cieniej rozwałkować i ciasta wystarczy.

Komentarze