Makaron ryżowy z cukinią

Od czasu do czasu mam na niego ochotę, więc poszukałam w necie i na Kwestii Smaku znalazłam coś, co mnie zainspirowało. Proponowany był jako sałatka na zimno z orzeszkami w sosie rybnym, ja zrobiłam z sezamem czarnym i z octem. Tak, z octem! Dodałam do niego cukier, czosnek i papryczkę chili i fajnie się skomponował.
Polecam danie na upały, zwłaszcza jak doda się miętę, która przyjemnie odświeża w środku. Co prawda po godzinie znowu chce się jeść, ale co tam :)



Składniki dla dwóch osób:
Makaron ryżowy (ma zazwyczaj 250 g), pół dużej cukinii pokrojonej na paski-ćwiartki, 1/4 pęczka szczypiorku, ewentualnie 4-6 listków mięty i ziarenka sezamu
sos: ząbek czosnku albo dwa, łyżka cukru, sok z połowy cytryny, łyżeczka octu, ewentualnie papryczka chili - wszystko wymieszać

Cukinię pokroić i podsmażyć na patelni, dodać sezam, smażyć ok. 5 minut, aby pozostała chrupka. Makaron ugotować według instrukcji na opakowaniu, zazwyczaj jest to 5 minut gotowania. Potem przelać zimną wodą, aby się nie skleił. Wrzucić z powrotem do garnka, wlać sos z podanych składników, dodać cukinię z sezamem, szczypior i miętę. Wymieszać i podawać na ciepło, tak jak lubię.

Komentarze