Szybki piernik - z domową przyprawą piernikową

Gdy wyczytałam gdzieś w necie informacje, jakoby producenci przyprawy piernikowej dodawali doń mąki albo cukru dla zwiększenia wagi, postanowiłam przygotować ją sama. Okazało się to dziecinne proste, aż sama się dziwię, że wcześniej jej nie robiłam. I nieśmiało mogę rzec, że wskakuję o poziom wyżej w świadomości konsumenckiej i piekarskiej. A co!



Wypróbowałam mieszankę przypraw na klasycznym pierniku, którego piekę od 6-8 lat, a przepis nań dostałam od Kasi Sklepowicz i był już na blogu. o tu!

Składniki na przyprawę:
pół łyżeczki goździków, 3 ziarnka ziela angielskiego, 3 ziarnka czarnego pieprzu - do zmielenia lub utłuczenia w moździerzu; dalej - pół łyżeczki cynamonu, 1/4 łyżeczki mielonego imbiru i gałki muszkatołowej, pół łyżeczki kardamonu.Można także dodać anyż, ale nie przepadam za nim,
jeszcze :)
Wszystko wymieszałam i dosypałam do ciasta, dodałam do niego jeszcze szklankę orzechów włoskich i laskowych - poszatkowanych i garść rodzynek.

Komentarze