Kruche ciasto cynamonowe z bananem, miodem i płatkam migdałów

Na takie pomysły wpadam, gdy nagle chce mi się coś słodkiego i mam nieco czarnawe banany. Baza ciastowa ma dodatek kakao i cynamonu, stąd jej kolor, a na bananach jest miód, który dodaje tego czegoś i nadaje błysk. Biłam się z kohabitantem o ostatni kawałek.





Składniki:
szklanka mąki pszennej, 100 g masła,
łyżka kakao i łyżeczka cynamonu, jedno jajko, odrobina soli, pół szklanki cukru, łyżeczka proszku do pieczenia.
2 banany, 4 łyżki miodu, garść płatków migdałów

Masło kroję na kawałki wrzucam do miski, zasypuję mąką, wbijaj jako i zaczynam zagniatanie. Dodaję cukier, proszek, przyprawy i dalej zagniatam. Gdy nie formuje się kula, to dodaję odrobinę masła albo łyżkę śmietany, wtedy sprawniej idzie. Kulę z ciasta zawijam w folię spożywczą i wkładam do lodówki na godzinę do dwóch.
Potem wyjmuję i rozwałkowuję, wykładam na formę do tarty, ma jakieś 24 cm średnicy.
Na ciasto nałożyłam plasterki bananów, wysypał płatki migdałów i polałam miodem.
Wstawiłam do pieca nagrzanego do 180 st. C na jakieś 30 minut.
Zniknęło do ostatniego okruszka.

Komentarze