Szarlotka pełnoziarnista z budyniem


Składniki:
pół kostki masła, ok. 100 g, pół szklanki mąki pszennej i 1 1/2 mąki pszennej pełnoziarnistej, pół szklanki cukru pudru, pół łyżeczki proszku do pieczenia, łyżka śmietany albo serka mascarpone, jajko, odrobinę soli
4 jabłka, obrane, pokrojone i podduszone na patelni, opakowanie budyniu, u mnie był malinowy, i tyle mleka ile w opisie przygotowania

Masło zagnieść z cukrem, jajkiem, serkiem i dodawać mąki wymieszane z proszkiem i solą. Zagnieść w kulę, potem włożyć ją do jakieś torebki i wstawić do lodówki na godzinę. U mnie była kilka godzin, bo poszłam na rower, obejrzałam dwa odcinki Detektywów, etc.
Gdy się obrobiłam ze innymi zadaniami, podzieliłam kulę w proporcjach 1/3 do 2/3, większą rozwałkowałam i wyłożyłam spód formy do pieczenia, zrobiłam w nim dziurki widelcem. Na to wyłożyłam jabłka i ciepły budyń, a na wierz położyłam pozostałą część ciasta, także rozwałkowaną. Także zrobiłam dziurki, ale patyczkiem do szaszłyków. I wstawiłam do pieca nagrzanego do 200 st. C na 30 minut. Gdy się zarumieniło, a w domu pachniało jabłkami, było gotowe.

Komentarze