Kruche z rabarbarem i kruszonką wg Marthy Steward

A tak od niechcenia wrzuciłam rabarbar w sieć i wyskoczyła mi fajna stronka (o) i z niej zaczerpnęłam przepis na ciasto. Zaskoczyło mnie przygotowanie kruszonki, bo nie wymagała brudzenia rąk tłustym masłem i klejącym się cukrem, co czasami mnie irytuje. Polecam ciasto, jest szybkie, smaczne i ładnie pachnie. No i wygląda.


Składniki na ciasto:
3 badyle rabarbaru, 1/2 szklanki cukru, 3/4 szklanki mąki pszennej, pół kostki masła, 2 jajka, sól, pół łyżeczki proszku do pieczenia,
kruszonka - 6 łyżek rozpuszczonego masła, pół szklanki cukru i mąki - trzeba tylko wymieszać


Pokrój rabarbar na kawałki i wrzuć do miski, dosyp 4 łyżki mąki - dzięki temu wszystkie soki zostaną w warzywie. W misce umieść mąkę, proszek i sól, a innej zmiksuj pół masła z cukrem. Gdy będą ładnie połączone dodaj jaka, po jednym i też miksuj. Do masy dodaj suche składniki i wymieszaj. Teraz przełóż wszystko do blachy, u mnie była keksówka, i wyłóż rabarbar na wierzch, a na niego - wysyp kruszonkę. Wstaw do piec nagrzanego do 170 st. C na pół godzinki.

Komentarze