Duszona pokrzywa z czosnkiem i cebulką



Nie było to skomplikowane, wymagało jedynie nazbierania pokrzyw w lasku nieopodal domu, a akurat byliśmy w miejscowości Budne nad Biebrzą - tam można było rwać pokrzywy niemal wszędzie.
Nie będę podawała składników, bo wszystko jest na oko.
Pokroiłam cebulkę, poszatkowałam czosnek, chyba ze 3 ząbki, poddusiłam chwilę i wrzuciłam porządnie wypłukaną pokrzywę. Znowu chwilę poddusiłam, kilka razy wymieszałam i nałożyłam na talerze. A i oczywiście nie obyło się bez soli i pieprzu, a także odrobiny śmietany.

Tak przygotowaną pokrzywę można potraktować jako dodatek do kanapek, jakiegoś mięska i młodych ziemniaczków, zalać ją masą jajeczną i zrobić omlet, albo włożyć w naleśniki czy wymieszać z kaszą jęczmienną - co tam sobie chcecie.
Mięsożercom powinna smakować z odrobiną podsmażonego wędzonego boczku.

Komentarze