Żebarka duszone w młodej kapuście

Danie było smaczne i sycące – takie jak lubię. A dodatek świeżego koperku podkręcił jego smak i aromat. Aktualnie jednak proponuję jeść je na zimno, też jest dobre!


Składniki na3-4 porcje
ok. 300 g żeberek, oczywiście surowych
mała kapusta, biała
4 ząbki czosnku
cebula
starta marchewka i pietruszka

do namaszczenia mięsa: 3 łyżki oleju, ząbek czosnku, sól, pieprz i odrobina cukru

Żeberka trzeba pokroić na mniejsze kawałki i nasmarować mieszaniną oleju, soli, pieprz, czosnku i cukru, potem odstawić na kilka godzin do lodówki. Potem chwilę podsmażyć, najlepiej na dużej żeliwnej patelnio-garnku, na mocno rozgrzanym oleju, a po kilku minutach dorzucić pokrojoną kapustę, marchewkę i pietruszkę, a także czosnek. Nieco posolić, podlać wodą i przykryć pokrywką. I najlepiej zapomnieć na 20-30 minut, ja tak zrobiłam. Gdy sobie przypomniałam, to poleciałam przewrócić na drugą stronę – wtedy też dusiłam, tak z kwadrans. Danie podawałam z młodymi ziemniaczkami z wody i posypane dużą ilością koperku.

Z kaszą gryczaną też fajnie zagra.

Komentarze