Tort naleśnikowy – z jabłkami, cynamonem i czekoladą


Ładny prawda? I taki w stylu vintage! Zapewne pamiętacie przepis na naleśniki czekoladowe, które kompletnie mnie zauroczyły. Nie byłam w stanie zjeść wszystkich, nawet z pomocą lubego, więc postanowiłam zrobić z reszty tort, przekładany mieszanką kremówki i bielucha oraz duszonego jabłka. Myślę, że jabłka spokojnie można zastąpić np. bananami z płatkami migdałów, truskawkami z drobinkami czekolady albo wiórków kokosowych albo samymi malinami! Nie mogę się ich doczekać!


Składniki:
ok. 6 naleśników, 2 jabłka, 3 łyżeczki cynamonu, kilka kropel soku z cytryny, 3 łyżki cukru
serek bieluch ok. 200 g, szklanka śmietanki kremówki, 2-3 łyżki cukru pudru.
Jabłka obrałam starłam na tarce, uprażyłam na dużej patelni z dodatkiem cukru i cynamonu, skropiłam sokiem z cytryny. Kremówkę ubiłam mikserem, dodałam cukier, a potem delikatnie wmieszałam serek, można dodać więcej cukru.
Potem naprzemiennie smarowałam białą masą i jabłkami, na wierzch wylałam rozpuszczoną czekoladę z odrobiną masła i cukru (nie jest to konieczne ) i posypałam cynamonem – pięknie dopełnia smak jabłek. Odstawić na kilka godzin do lodówki.
Podawać schłodzone.

Komentarze