Ciasto kakaowe z cukini


A dokładnie z miąższu cukini, który został po drążeniu warzyw pod faszerowania. Podałam ciasto z wiśniami, które z kolei, smażyłam na powidła. Aktualnie można podać z wysmażonymi śliwkami, a nawet jeszcze ze świeżymi malinkami.

Składniki:
miąższ z 4 małych wydrążonych cukini
dwa jajka
5 łyżek cukru
6 łyżek gorzkiego kakao
łyżeczka cynamonu
szklanka i kilka łyżek mąki pszennej
łyżeczka proszku do pieczenia i łyżeczka sody oczyszczonej, ciutek soli
pół szklanki oleju

Kawałki cukini przetarłam przez tarkę, było to dość irytujące, ale ważne do rozdrabnienia. W misce zmiksowałam jajka z olejem i cukrem – pięknie napęczniały. Dodałam cukinię i następnie wsypałam połączone suche składniki. Wymieszałam i masę wylałam do okrągłej formy do pieczenia, średniej tortownicy. Piekłam w 180 st. C przez jakieś 30 minut.
Podałam, jak wspomniałam, z kwaśno-słodkimi wiśniami.


Komentarze