Owsiana tarta z morelami i brzoskwinią

Taka wariacja letnio-jesienna-zimowa. Aktualnie bowiem mieszam składniki, przyprawy oraz formę przygotowania (zazwyczaj fiksuję się na jednym składniku albo daniu i wymyślam przeróżne, choć niewiele różniące się od siebie, kombinacje)  – a ta tarta jest akurat inna niż dotychczasowe. Z mąką pszenną i owsianą wymieszałam otręby i płatki, a zamiast cukru użyłam syropu owsianego, ale nie ze względu na obniżanie kalorii – syrop jęczmienny smakuje jak mój ukochany kajmak. Z nim wszystko jest bajeczne. Tarta taka była!

Składniki:
100 g masła,
pół szklanki mąki pszennej i pół owsianej (albo żytniej)
5 łyżek płatków owsianych i 5 łyżek otrębów pszennych (mogą być też żytnie albo gryczane)
pół łyżeczki soli
2 łyżki zimnej wody

brzoskwinia, 3 morele
ok. 5 łyżek syropu

Ze składników na ciasto zagniotłam kulkę i ją rozwałkowałam, jak pizzę. Przełożyłam na blachę z papierem do pieczenia. Na środek wyłożyłam pokrojone owoce i polałam je syropem, zagniotłam boczki ciasta na wierzch, żeby nic nie wypłynęło, docisnęłam do owoców. I wsunęłam do pieca nagrzanego do 170 st. C na jakieś 25 minut.

Komentarze