Tarta z kremem śmietankowym


Szybko się zrobiła, a jeszcze szybciej zniknęła. Dodatek świeżych, delikatnych owoców (malin, jeżyn czy jagód) przyjemnie odświeży słodko-śmietankowy smak, ale niewykluczone, że z dobrymi powidłami śliwkowymi albo sokiem z malin też wszystko zagra.

Składniki na ciasto:
100 g masła
szklanka i 4 łyżki mąki pszennej
2 łyżki cukru pudru
pół łyżeczki soli
2 łyżki zimnej wody
na krem:
250 ml kremówki
serek bieluch
3 łyżki cukru pudru

Ze składników na ciasto zagniotłam masę, od razu wyłożyłam nią prostokątną, dość małą, blachę. Wyrównałam ciasto małym wałkiem, ale można dłońmi. Ważne jest dokładne wyłożenie ciastem boczków blachy, po upieczeniu stworzą barierę przed wypłynięciem kremu.
Wstawiłam formę z ciastem do pieca nagrzanego na 200 st. C i piekłam do zarumienienie jakieś 12-15 minut.
Wystudziłam i wyłożyłam na kruchy spód krem. Czyli zmiksowałam kremówkę na sztywno (no powiedzmy), a potem delikatnie wymieszałam ją z bieluchem i cukrem. Wylałam na zimny spód i wstawiłam ciasto-deser do lodówki na noc. Rano z malinami i kawą był jak znalazł.

Komentarze