Kokosowa niby panna cotta

Z dodatkiem białej czekolady i wiórków kokosowych, jest głównie na bazie mleka z dodatkiem kremówki - dlatego jest niby panna cottą. Deser według oryginalnego przepisu powstaje na bazie mleka i śmietanki w identycznych proporcjach oraz prawdziwej wanilii - panna cotta, nic dodać, nic ująć. Ja go modyfikuję, bardzo często, czasami dodaję likier, a innym razem owoce. Deser panna cotta jest moim sposobem na zużycie mleka, które kupuję dla gości do kawy - surowe mi szkodzi, ale w deserze już nie. Wiadomix!


Składniki:
2 szklanki mleka 3,2 proc.
300 ml śmietanki kremówki ok. 30 proc.
3 garście wiórków kokosowych

3 łyżki cukru pudru
50 gram białej czekolady
3 łyżeczki żelatyny

W rondelku umieściłam mleko, śmietankę, cukier i żelatynę, chwilę podgrzewałam mieszając. Nie zagotowałam. Zdjęłam z ognia i dodałam wiórki, pokrojoną na plasterki (można zetrzeć na tarce) czekoladę, a następnie przelałam do pucharków. Po dwóch godzinach już jest gotowe.

Komentarze