Sałatka z marchwi z sezamem

Zainspirowała mnie książka Ewy Maliki Szyc-Juchnowicz o przyprawach, w której m.in. znajduje się przepis na sałatkę z kolorowych marchwi z orzechami ziemnymi, które uwielbiam bez wzajemności. Wybrałam więc sezam i dodałam mnóstwo, mnóstwo naci pietruszki.

Składniki:
3 marchewki
3 garście sezamu
pół pęczka naci pietruszki
olej z orzeszków, odrobina soli, pieprzu i imbiru

Marchewki, obrane i pocięte obieraczką na cienkie plastry chwile pogrzałam na patelni, następnie wymieszałam z nacią pietruszki i posypałam sezamem uprażonym na suchej patelni. Wszystko polałam olejem, dodałam pół łyżeczki imbiru w proszku, pieprzu i posoliłam. Wymieszałam.
Sałatkę zjadłam jako przekąskę. Ale np. z makaronem ryżowym albo zwinięta w płaty ryżowe, te do spring rollsów, sprawdzi się jako lekkie drugie śniadanie albo kolacja.

Komentarze