Wegańska krajanka z rabarbarem i orzeszkami pinii

Smaczna była, choć ciut za sucha - stąd polewka z syropu daktylowego. Wtedy było w punkt!

Składniki:
4 łyżki oleju kokosowego nierafinowanego,
szklanka mąki pszennej,
1 łyżka siemienia lnianego mielonego,
1 łyżka soli,
1/3 szklanki cukru,
2 łyżki wody
2 badyle rabarbaru, po 3 garstki orzeszków i płatków owsianych, 3 łyżki cukru

Z oleju, siemienia, mąki, cukru, wody i soli zagniotłam ciasto, jeśli będzie za kruche, dodać wody, za mokre - mąki albo płatków owsianych. 2/3 wyłożyłam na blachę z papierem do pieczenia (taką niską prostokątną), resztę ciasta włożyłam do lodówki.
Rabarbar umyłam i pokroiłam na kawałki, chwilę poddusiłam go na rozgrzanej patelni i przełożyłam na ciasto. Zapiekłam 5 minut w piecu nagrzanym do 180 st. C.
Potem wyjęłam i położyłam resztę ciasta, zwyczajnie kruszyłam je w dłoniach i obsypywałam rabarbar. Jeszcze posypałam orzeszkami i płatkami, przyklepałam drewnianą łyżką i wsunęłam do pieca już na 30 minut.

Komentarze