Kotleciki z marchewek i kalarepki

Dobre były, sprawdziły się jako drugie śniadanie wegańskie, jako odpoczynek dla żołądka od mięsa i serów.

Składniki na ok 7 sporych kotlecików:
3 male marchewki,
kalarepka,
pół szklanki mąki gryczanej,
garść rodzynek,
kila orzechow nerkowca,
pół szklanki oleju,
ząbek czosnku,
sól, pieprz, łyżka ziaren kolendry i łyżka sezamu
po łyżce sosu sojowego i octu balsamicznego

Marchewki i kalarepkę umyłam, obrałam i starłam na tarce na małych oczkach. Posoliłam i odstawiłam na kilka minut. Potem dodałam mąkę, orzechy, rodzynki, olej, kolendrę i sezam, polałam łyżka octu balsamicznego i sosu sojowego, dodałam pieprz. Wszystko wymieszałam łyżką, a potem już dłońmi formowałam kotleciki, które układałam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam 30 minut w 180 st. C, bo kotleciki były spore - gdybym je spłaszczyła pewnie piekłabym o połowę krócej.

Komentarze