Sałatka z duszonymi szparagami

Szybka i chłodna, pożywna, ale nie zapychająca. Dobra na upały!

Składniki:
pęczek szparagów, zielonych albo białych,
4-6 garści mieszanki salat z rukolą,
1/2 szklanki ugotowanego czarnego ryżu,
pół szklanki orzechów nerkowca,
oliwa, ocet balsamiczny, sól i pieprz

Szparagi umyłam pokroiłam i wrzuciłam na patelnię w grubym dnem, podlałam delikatnie olejem, chwilę smażyłam i następnie podlałam wodą, wtedy przykryłam pokrywką i zostawiłam na małym ogniu na jakieś 6-8 minut. Na innym palniku gotowałam czarny ryż, on się dość długo gotuje, ale jest tego wart - smakuje przyjemnie orzechowo i jest sprężysty, co idealnie pasuje do uduszonych szparagów i orzeszków. Ryż był gotowy pewnie po 30 albo i 40 minutach, co jakiś czas warto sprawdzić.
Gdy wszystko wystygło, wymieszałam z sałatką i dodałam orzeszki i sos z podanych składników. Zamiast orzechów można dodać podduszonego łososia albo usmażonego na chrupko indyka.

Komentarze