Sałatka z naci marchwi z pęczakiem

Jaka jest w smaku nać marchwi? Trawiasta i nieco gorzkawa, ale nie tak aromatyczna jak nać selera korzeniowego. Najlepiej łączyć ją z kaszą, czymś orzeźwiającym i słodkim - w tej sałatce jest pęczak, ogórek i morelka, bardzo dojrzała i słodka.

Składniki:
nać z 4 marchewek z młodej włoszczyzny,
2 ogórki gruntowe albo jeden wąż,
jedna morela - może być suszona,
garść orzechów nerkowca,
sól, pieprz, olej, łyżka miodu - użyłam tegorocznego akacjowego,
i pół szklanki suchej kaszy pęczak, do ugotowania

Zagotowałam wodę, posoliłam i wsypałam kaszę, bez opłukiwania jej czy namaczania, gotowałam ok. 30 minut, odlałam i odstawiłam - najczęściej robię takie cuda wieczorem, żeby rano na szybko połączyć składniki.
Także rano posiekałam umytą nać, ogórki, orzechy, morelkę, polałam oliwą, miodem i doprawiłam do smaku. I gotowe.
Zabrałam do pracy w pudełku razem z kotlecikami z marchwi i kalarepki - bardzo podobnymi do tych, ale zmodyfikowanych. Nie miałam bowiem już naci, to użyłam żurawiny, nie chciało mi się gotować kaszy jaglanej to użyłam więcej mąki gryczanej. Oczywiście przepis będzie, bo były bardzo smaczne!

Komentarze