Ciasto-kruszonka z malinami



No dodatkowo był banan, a reszta to tylko płatki owsiane, mąka, masło i orzechy nerkowca. Fajna ekipa, na ciepło do niedzielnej kawy, jak znalazł. Polecam!


Składniki:
100 g masła, szklanka mąki pszennej, szklanka płatków owsianych jakichkolwiek, pół szklanki orzechów, jakiekolwiek, ciutek soli,
ok. pół szklanki malin, użyłam takich ze słodkiego syropu, i jeden banan - ewentualnie

W misce wymieszałam mąkę, poszatkowane orzechy, płatki, dorzuciłam pokrojone masło, posoliłam i rozcierałam jak kruszonkę. Nie dodawałam cukru, bo maliny z syropu były kosmicznie dosłodzone - dostałam je od matuli, więc nie mogły być inne. :)
2/3 maso-posypki wyłożyłam na małą blachę keksówkę, oczywiście wyłożoną papierem do pieczenia, trochę przygniotłam łyżką i dodałam maliny i pokrojonego banana, przysypałam resztą kruszonki. Na wierzch sypnęłam 2-3 łyżki płatków, aby się zarumieniły.
Całość wstawiłam do pieca nagrzanego do 200 st. C na jakieś 25-30 minut. Gdy wierzch się zarumienił, deser-drugieśniadanie-ciasto było gotowe.

Następnym razem zrobię pewnie z jabłkiem i dodam do sypkiej masy odrobinę cynamonu albo rodzynki.

Komentarze