Kotleciki-kulki z kaszy gryczanej i białego sera

Dostałam podobne na spróbowanie i odleciałam, chciałam zjeść wszystkie, które były dla kilku osób. Jednak nie mogłam się powstrzymać, były genialne. I oczywiście chciałam je skopiować, nie wyszły mi tak rewelacyjne, ale były smaczne i sycące. Zapewne trzeba było zmielić kaszę, ale - jak wiecie - jestem z natury leniwa. A w takich, jak moje, istotne jest mocne ściskanie kulek, żeby się nie rozpadały podczas smażenia. Wyglądały tak, chyba nieźle, nie?



Składniki:
szklanka ugotowanej kaszy gryczanej, ok. 100 g białego sera, sól i pieprz, ciutek ostrej czerwonej papryki
ewentualnie odrobina podduszonych strąków papryki, kilka czarnych oliwek, posiekany drobno koperek
odrobina bułki tartej do obtoczenia kotlecików

Wszystkie składniki wymieszać, doprawić i sklejać w kulki, obtaczać w bułce tartej i smażyć na oleju na złoty kolor. Im są mniejsze, tym szybciej są gotowe. Można zjadać z sałatą, w kanapkach albo same jako przekąskę.

Komentarze