Tarta lawendowa z białą czekoladą

Tak, jadłam kwiaty lawendy i były całkiem całkiem. A jak smakują kwiaty lawendy? Gdy jest ich za dużo, smakują jak przearomatyzowane mydło. Jednak świetnie zgrywają się z kruchym ciastem na smalcu i tłustomleczną białą czekoladą. I wybaczam im wszystko, bo kwiaty lawendy pięknie wyglądają na wypiekach, co nie? Górne zdjęcie!

Święta trójca - ciasto lawendowe, sernik waniliowy, tarta tymiankowa!

Składniki:
1/4 kostki smalcu,  1/2 szklanki mąki pszennej, 1/4 szklanki cukru, 2 łyżki wody zimnej, pół łyżeczki soli himalajskiej, łyżka suszonych kwiatów lawendy
pół szklanki kremówki i 2 czekolady białe po 100 g, kwiaty lawendy do posypania

Ze składników na ciasto zagniotłam kulę i ją rozwałkowałam na prostokąt, włożyłam do formy i jeszcze powałkowałam małym wałeczkiem, żeby wyrównać.

Takie kruche można upiec bez formy, tylko rozwałkować w wałek, prostokąt czy kwadrat albo owal – przykład ciasta po prawej. Ważne, by przed pieczeniem zrobić w cieście dziurki czymś ostrym, żeby się nie podnosiło podczas pieczenia.

I wsunęłam do pieca nagrzanego do 180 st. C na 25 minut. Po czym wyjęłam, przestudziłam i polałam masą czekoladową. Wlałam śmietankę do małego rondelka i wrzuciłam kosteczki czekolady i mieszałam nad zapalonym palnikiem do rozpuszczenia ich.
Potem wylałam na ciasto i posypałam kwiatami.

Komentarze